Wednesday, 6 May 2009

Ετήσιο Σεμινάριο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και Έρευνας, με έμφαση στη Διδακτική και τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας


1. Εισαγωγή

Το Κέντρο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης (ΚΕ.Δ.ΕΚ.) οργανώνει ετήσιο σεμινάριο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και Έρευνας, με έμφαση στη Διδακτική και τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας, διάρκειας 450 ωρών.

Το σεμινάριο απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς και στελέχη όλων των ειδικεύσεων α/βάθμιας και β/βάθμιας Εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα απευθύνονται σε:

1. Διορισμένους εκπαιδευτικούς
2. Αδιόριστους εκπαιδευτικούς
3. Αναπληρωτές, ωρομίσθιους κ.λπ. εκπαιδευτικούς
4. Διευθυντές Σχολικών Μονάδων
5. Υποψήφιους Διευθυντές Σχολικών Μονάδων
6. Σχολικούς Συμβούλους
7. Υποψήφιους Σχολικούς Συμβούλους
8. Όλα τα Στελέχη Εκπαίδευσης

2. Τόπος διεξαγωγής του Σεμιναρίου

Το σεμινάριο θα διεξαχθεί διαδικτυακά, ως εξής:.

Το 1ο Σαββατοκύριακο του προγράμματος θα γίνει συνάντηση όλων των επιμορφούμενων στο Πανεπιστήμιο Πατρών, όπου και θα πραγματοποιηθούν οι πρώτες 12 ώρες του προγράμματος:
· Ενημέρωση για το πρόγραμμα
· Διεξαγωγή μαθημάτων

Το υπόλοιπο πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί μέσω τηλεδιάσκεψης (διαδικτυακά). Κατά τη διάρκεια της πρώτης συνάντησης θα γίνει δοκιμαστικό δίωρο μάθημα μέσω τηλεδιάσκεψης για να επιλυθούν οποιαδήποτε προβλήματα και δυσκολίες προκύψουν στους επιμορφούμενους.

3. Κύκλοι μαθημάτων του Σεμιναρίου συνοπτικά

1. Γνωριμία με τους επιμορφούμενος – Ενημέρωση για το πρόγραμμα
2. Εισαγωγικά μαθήματα στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
3. 1η Ομάδα Μαθημάτων: Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
4. 2η Ομάδα Μαθημάτων: Μεθοδολογία Έρευνας, Διαπολιτισμικότητα και Εκπαιδευτική Πράξη
5. 3η Ομάδα Μαθημάτων: Διδακτική και μέθοδοι διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης
6. Λήξη του σεμιναρίου
· Χορήγηση βεβαιώσεων
· χορήγηση βιβλίων που θα προκύψουν από τις εργασίες που εγκρίθηκαν
· χορήγηση CD
· Συμπεράσματα

Σύνολο εβδομάδων του προγράμματος: 32

4. Χρόνος διεξαγωγής του προγράμματος

Τα μαθήματα θα πραγματοποιούνται σύμφωνα με το πρόγραμμα που θα προκύψει, καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας μετά τις 20.00

5. Οργάνωση και ερευνητική καθοδήγηση

Κάθε σεμινάριο θα περιλαμβάνει:

· 100 ώρες διδασκαλίας

· 185 ώρες για 3 υποχρεωτικές εργασίες παράλληλα με τους κύκλους μαθημάτων

· 165 ώρες επιστημονικής ερευνητικής εργασίας σε συνεργασία με τους επιβλέποντες καθηγητές

Περισσότερες λεπτομέρειες θα δοθούν μετά τις δηλώσεις συμμετοχής.

Οι επιμορφούμενοι, για την αμεσότερη πρόσβασή τους σε βιβλιογραφία, θα αποκτούν δωρεάν πρόσβαση ενός έτους στο Διεθνές Ηλεκτρονικό Παιδαγωγικό Forum (http://www.inpatras.com).

Οι εργασίες αυτές, κατά την παράδοσή τους, θα πρέπει να βρίσκονται σε τελική μορφή δημοσίευσης, έτσι ώστε μετά την αξιολόγησή τους από τον υπεύθυνο καθηγητή, να εξετάζονται από τριμελή επιτροπή κριτών και όσες κρίνονται δημοσιεύσιμες να συμπεριλαμβάνονται στην έκδοση ενός ειδικού τόμου σε ηλεκτρονική μορφή (CD-ROM), ο οποίος θα χορηγείται σε όλους τους επιμορφούμενους. Επίσης, οι εργασίες αυτές θα αναρτώνται και στο Διεθνές Ηλεκτρονικό Παιδαγωγικό Forum (http://www.inpatras.com).

Οι εργασίες θα δημοσιεύονται με το όνομα του επιβλέποντα καθηγητή και το όνομα του επιμορφούμενου.

6. Παροχές στους επιμορφούμενους

Στους επιμορφούμενους θα χορηγηθούν:

* Φάκελος Σεμιναρίων
* Βιβλία ή σημειώσεις στα γνωστικά αντικείμενα που περιλαμβάνει το σεμινάριο
* Πρόγραμμα σεμιναρίου
* Βεβαίωση συμμετοχής στο Σεμινάριο
* CD-ROM με τις δημοσιεύσιμες εργασίες των επιμορφούμενων, ο οποίος θα αποστέλλεται ένα μήνα μετά την περάτωση του σεμιναρίου.

Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους ότι η δήλωση συμμετοχής είναι δεσμευτική, με όλες τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα που αυτή συνεπάγεται. Επομένως, αν κάποιος δεν είναι βέβαιος για τη συμμετοχή του, παρακαλούμε να μην αποστείλει δήλωση συμμετοχής, για την αποφυγή προβλημάτων που έχουν σχέση με την πραγματοποίηση του σεμιναρίου.

7. Προϋποθέσεις συμμετοχής

Απαιτήσεις συστήματος για τη διαδικτυακή παρακολούθηση του σεμιναρίου

• Γραμμή ADSL τουλάχιστον 1 mbps
• Ενημερωμένο Flash Player έκδοση 10
• Σετ ακουστικών με μικρόφωνο
• Κάμερα με καλή ανάλυση (άνω του 1 mega pixel)

Η οικονομική συμμετοχή στο σεμινάριο ανέρχεται σε 500 €.

Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων λήγει στις 30 Αυγούστου 2009. Με τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων, θα επικοινωνήσουμε άμεσα με τους υποψήφιους επιμορφούμενους σχετικά με την κατάθεση της οικονομικής συμμετοχής σε λογαριασμό της Επιτροπής Ερευνών του Πανεπιστημίου Πατρών και την οριστική ημερομηνία διεξαγωγής του σεμιναρίου.

Παρακαλούμε οι επιμορφούμενοι να δηλώνουν απαραιτήτως ένα κινητό τηλέφωνο και πλήρη ταχυδρομική και ηλεκτρονική διεύθυνση, έτσι ώστε να έχουμε τη δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας για οποιαδήποτε διευκρίνηση.

8. Δηλώσεις Συμμετοχής

Δηλώσεις συμμετοχής θα γίνονται online μέσω της ιστοσελίδας του ΚΕΔΕΚ στη διεύθυνση: www.kedek.gr

(πηγή:kedek.gr)