Monday, 31 March 2008

ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ - "Η ΚΟΚΚΙΝΗ ΠΡΙΓΚΗΠΙΣΣΑ"

Έρωτας και Επανάσταση

Η Σόφκα Ντολγκορούκι

Η ιστορία μιας «κόκκινης» πριγκίπισσας,μιας όμορφης που γεννήθηκε στα λαμπερά παλάτια της Αγίας Πετρούπολης, που έπαιζε με τον τσάρεβιτς τις τελευταίες ημέρες της ρωσικής αυτοκρατορίας, και που κατέληξε με κάρτα μέλους του Κομμουνιστικού Κόμματος να συζεί ευτυχισμένη με έναν προλετάριο σε μια αγροικία της Κορνουάλης, αυτή η ιστορία θα ήταν κελεπούρι για την πάπισσα της ροζ λογοτεχνίας Μπάρμπαρα Κάρτλαντ.

Όμως η Κόκκινη πριγκίπισσα (Λιβάνης) όπου η 46χρονη Σόφκα Ζινόβιεφ διηγείται την ιστορία της γιαγιάς της, Σόφκα Ντολγκορούκι, δισεγγονής της Μεγάλης Αικατερίνης, είναι (παρά το μπεστσελερίστικο περιτύλιγμά του) ένα βιβλίο τελείως διαφορετικό. Κυρίως επειδή δεν εξαντλείται στο παραμύθι της αρχόντισσας και του αλήτη. Δεν εξαντλείται στα γεγονότα, αλλά αναζητά και τα κίνητρα που θα οδηγήσουν αυτήν την ανήσυχη κοπέλα, από τα σαλόνια των εμιγκρέδων μέχρι το ναζιστικό στρατόπεδο του Βιτέλ όπου φυλακίστηκε μεταξύ 1941-44, μέχρι τις γραμμές της γαλλικής Αντίστασης, μέχρι την μποέμικη ζωή μέσα στο καλλιτεχνικό γίγνεσθαι ως γραμματέας του Λόρενς Ολίβιε, και μέχρι τα προπαγανδιστικά ταξίδια που οργάνωνε στις χώρες του ανατολικού μπλοκ. Αναζητά και την αλήθεια πίσω από την άρνηση αυτής της γυναίκας να παίξει τον ρόλο της μάνας για τους τρεις γιους της, πίσω από την ερωτική ελευθεριότητά της, πίσω από την κομμουνιστική πίστη της που μέχρι τον θάνατό της (1994), δεν κάμφθηκε.

Είναι λοιπόν αυτό το βιβλίο η βιογραφία μιας γυναίκας που έζησε αντισυμβατικά διακηρύσσοντας ότι «όταν έχεις λεφτά ν΄ αγοράσεις δύο καρβέλια, πάρε ένα και με τα υπόλοιπα αγόρασε λουλούδια»· ταυτόχρονα είναι μια οικογενειακή σάγκα με φόντο τη σύγκρουση γκλάμουρ και ιδεολογίας· είναι μια τοιχογραφία ατομικών τραγωδιών όπως τις έζησαν κάποιοι άνθρωποι που παρασύρθηκαν στη δίνη των καταιγιστικών αλλαγών του 20ού αιώνα· είναι και η περιπέτεια της έρευνας μιας συγγραφέως που επιχειρεί να ρίξει φως στις ρίζες της, σε μια στιγμή που έχει μόλις αποκτήσει και την ελληνική υπηκοότητα!

Η Σόφκα Ζινόβιεφ είναι η ξανθιά καλλονή που είχε αναλύσει στο διδακτορικό της το «ελληνικό καμάκι». Η εγγονή της κομμουνίστριας πριγκίπισσας δεν έχει θητεία στη λογοτεχνία αλλά ξέρει να γράφει πολύ γλαφυρά (στα αγγλικά), και έχει «μάτι» και «μύτη». Κοινωνική ανθρωπολόγος σπουδαγμένη στο Κέμπριτζ, γεννήθηκε στο Λονδίνο, δούλεψε ως δημοσιογράφος και βιβλιοκριτικός, έζησε στη Μόσχα και τη Ρώμη, παντρεύτηκε τον Έλληνα Βασίλη Παπαδημητρίου- αθόρυβο συνεργάτη του Γιώργου Παπανδρέου- εγκαταστάθηκε στην Αθήνα το 2001 με τις κόρες τους, και το 2004 έκανε την έκπληξη με ένα ιδιότυπο ταξιδιωτικό-αυτοβιογραφικό βιβλίο: την Οδό Ευρυδίκης (Granta books, Διόπτρα) που εγκωμιάστηκε στο λογοτεχνικό ένθετο των «Τάιμς».

Τώρα, για το δεύτερο βιβλίο της, προχώρησε σε μια ενδελεχή έρευνα, ακολουθώντας τα ίχνη της «κόκκινης πριγκίπισσας» σε όλη την Ευρώπη, «ανακρίνοντας» τους φίλους της, διαβάζοντας τις επιστολές της, ακόμα και μελετώντας στις Μυστικές Υπηρεσίες τον φάκελό της από τα ψυχροπολεμικά χρόνια, ενώ παράλληλα εντρύφησε στα ημερολόγιά της (αλλά και σ΄ εκείνα της προγιαγιάς της που είχε ζωή εξίσου μυθιστορηματική, όμως όχι ιδεολογικά χρωματισμένη- υπήρξε χειρουργός στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και πιλότος βομβαρδιστικού, για να καταλήξει οπιομανής ταξιτζού στο Παρίσι που αυτοκτόνησε το 1949).

Όλα αυτά σχολιάζονται και διασταυρώνονται με την εξιστόρηση των περιπετειών της γιαγιάς Σόφκας, έτσι που μπαίνουμε στην κουζίνα του βιβλίου. Ποια από τις μαρτυρίες «ακούει» ο συγγραφέας, πώς τιθασσεύει τη συγκίνησή του, τι κάνει όταν ανακαλύπτει θέματα ταμπού στη ζωή του ήρωα-συγγενή του (λ.χ. μια λεσβιακή σχέση της Σόφκα στο στρατόπεδο του Βιτέλ)- τα ερωτήματα αυτά απαντώνται ad hoc, οπότε ο αναγνώστης αποστασιοποιείται από τον μύθο και οδηγείται προς μια ιστορική προσέγγιση του προσώπου με το όνομα Σόφκα Ντολγκορούκι. Καθώς μάλιστα η ανασκαφή στα οικογενειακά έχει γίνει λογοτεχνική μόδα που έχει προκαλέσει κορεσμό, το ειδικό βάρος αυτής της γυναίκας που πραγμάτωσε τη σύζευξη έρωτα και επανάστασης, δικαιώνει το αυξημένο ενδιαφέρον του βιβλίου.

Οι Whisperers του Βρετανού ιστορικού Ορλάντο Φάιτζες,με τις μαρτυρίες για την ιδιωτική ζωή ανθρώπων που βίωσαν τον σταλινικό τρόμο στη Ρωσία από το 1929 έως το 1953, είναι ένα πρόσφατο βιβλίο (Εκδ. Αllen Lane) προφορικής ιστορίας που έχει προκαλέσει σάλο. Πρόκειται για ιστορίες συγκλονιστικές με τις οποίες η Αριστερά θα χρειαστεί να αναμετρηθεί προκειμένου να προχωρήσει σε μια ριζική ανανέωσή της. Η Σόφκα Ντολγκορούκι δεν έζησε αυτόν τον αποκτηνωτικό τρόμο, αφού διέφυγε παιδί στην Αγγλία, λίγο μετά την Οκτωβριανή Επανάσταση. Έφτασε όμως πολλές φορές στο μηδέν έχοντας απαρνηθεί τα προνόμιά της, έγινε συνειδητή κομμουνίστρια στη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και εργάστηκε για το κόμμα σε μια εποχή αμείλικτης καταδίωξης των «κόκκινων». Χωρίς να ακυρώνει τα γκουλάγκ, η διαδρομή της θα μπορούσε λοιπόν να διαβαστεί μέχρις ενός σημείου και σαν αντίβαρο ή παραπλήρωμα στους Ψιθυριστές. Αφού η πριγκίπισσα που αγκάλιασε την ιδεολογία των ταξικών εχθρών της, δεν μετάνιωσε ποτέ που πρόσφερε τη ζωή της σε ένα «ευγενές ιδανικό και σε ένα πείραμα που άξιζε τον κόπο αλλά που τελικά απέτυχε».

Μικέλα Χαρτουλάρη, mxart@dolnet.gr, Τα Νέα, 19/1/2008

(Πηγή: www.protoporia.gr)

Sunday, 30 March 2008

ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - ΟΛΑ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ


Για περισσότερα, δείτε εδώ

ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΣΤΑ ΣΔΕ

Η Γενική Γραμματεία Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Γ.Γ.Ε.Ε.) προσκαλεί μόνιμους διορισμένους εκπαιδευτικούς της Β/θμιας Εκπ/σης όλων των προβλεπόμενων ειδικοτήτων και εκπαιδευτικούς της Α/θμιας Εκπ/σης των ειδικοτήτων Αγγλικών και Αισθητικής Αγωγής, με τουλάχιστον διετή εκπαιδευτική υπηρεσία σε σχολεία Δευτεροβάθμιας ή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για να αποσπαστούν στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας κατά το σχολικό έτος 2008-2009.

Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ.

Ημερίδα Π.Ε.ΚΑ.Δ.Ε. Πάτρα - 5 Απριλίου 2008

H Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Αγγλικής της Δημόσιας Εκπαίδευσης (Π.Ε.Κ.Α.Δ.Ε.) πραγματοποιεί ημερίδα στην Πάτρα με θέμα: «New Horizons in English Language Teaching» το Σάββατο 5 Απριλίου 2008 και ώρα 9.00 - 14.30 στο ξενοδοχείο «ΑΣΤΗΡ» (Αγίου Ανδρέου 16).

Για τα μη μέλη της Ένωσης, η συμμετοχή είναι 10 ευρώ. Όσοι συνάδελφοι δεν είναι μέλη της Ένωσης μπορούν να πραγματοποιήσουν την εγγραφή τους την ημέρα διεξαγωγής της ημερίδας. Το πρόγραμμα της ημερίδας καθώς και περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτήν θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της ΠΕΚΑΔΕ (http://www.pekade.gr)

Wednesday, 26 March 2008

Teaching Primary Speaking

STAND-UP, SIT DOWN

FOCUS: Listening, speaking.

AGE: 8 - 11

DURATION: 45 minutes

MATERIALS: Some dressing up material or cards with animal names

PREPARATION: Arrange some dressing up material or write cards. Alternatively use sticky yellow papers.

RATIONALE: Listening skills are practised by involving pupils in a story. Humoristic effects will heighten attention.

PROCEDURE: Tell your pupils that you are going to read a story in which ten animals play a role. Ten pupils will represent these animals by either having the name of the animal on a card round their necks, or a sticky yellow paper on the chest, or by being dressed up as this animal.

The ten animals are: a lion, a mouse, an elephant, a rhino, a giraffe, a zebra, a deer, a parrot, an antelope, a monkey.

Mention the names of the 10 animals. Show pictures of them if necessary. Give the names to ten pupils who remain sitting at their desks. Read out the story below. When the name of an animal is mentioned the pupil with that name quickly stands up and immediately sits down again.

Read the story more than once with different sets of pupils.

One day a lion went for a walk in the forest. He was a strong lion. Suddenly he saw a mouse. The lion caught the mouse. The lion said: ‘I will eat you’. The mouse said: No, lion, I will help you another time’. The lion let the mouse go. After an hour the lion fell in a trap. He was covered with a big net. The lion cried: ‘Help, help’. All animals heard the lion shout. The elephant came to look, but he could not help the lion. The rhino came, and asked the elephant: ‘What has happened?’ But neither the rhino nor the elephant could help the lion.

Then the giraffe came with his long neck. The lion shouted: Help, giraffe!’. But the giraffe could not help. Then the zebra and the deer came. The zebra said: ‘What must we do? The deer didn’t know. The parrot, the antelope and the monkey came and looked at the lion. The parrot said: ‘What must we do? The lion shouted: Help parrot! But the elephant, the rhino, the giraffe, the zebra, the deer, the parrot, the antelope, the monkey couldn’t help the lion.

Then the mouse came. With his sharp teeth he cut the net and the lion was freed. The lion said: ‘Thank you very much, mouse!

EXTENSION: When the pupils have heard the text several times, the animals, not you as the teacher, say their texts aloud.

(www.hltmag.co.uk)

Museum of Hoaxes

The Museum of Hoaxes is dedicated to promoting knowledge about hoaxes. Searching in their website I found some interested photos which are hoaxes but for years considered to be real...

1. The Brown Lady of Raynham

This picture, taken in 1936 by two photographers for Country Life magazine, is one of the most famous ghost photos ever taken. The ghost in the image is known as the "Brown Lady" of Raynham Hall. The Brown Lady is supposedly the ghost of Lady Townshend who was imprisoned in the Hall by her husband. Skeptics argue that this image was created by superimposing two pictures on top.

2. The Surgeon's Photo

This photograph supposedly of the Loch Ness monster taken by Robert Kenneth Wilson, a British gynecologist, on April 19, 1934 at around 7:30 AM. Because of Wilson's profession, the picture came to be known as "The Surgeon's Photo." In 1994 it was revealed that the picture actually shows a toy submarine outfitted with the head of a sea serpent.
3.

3. The Tip of the Iceberg

Many people e-mailed this photo to each other in 2001. The text that accompanied it claimed that a diver on a drilling rig off the coast of Newfoundland had snapped this unusual shot of an approaching iceberg. In actuality, the image was a composite of a number of photos stitched together by a professional photographer, Ralph Clevenger, who had designed it as an inspirational poster for a company called "Successories".

4. The Watermelon Party A postcard created by Alfred Stanley Johnson in 1911. Johnson lived in Waupun, Wisconsin. The bottom image shows the original, unedited picture which Johnson used to create the trick effect. The children posed, holding wooden props. Johnson then cut and pasted a picture of a watermelon slice into this picture to create the illusion of a party featuring a giant watermelon .

(http://www.museumofhoaxes.com)


Food Adevertising vs. Reality


The German website pundo3000.com has assembled a collection of 100 food products and compared what each one looks like, as shown on the packaging, to the actual product. In the majority of cases the difference is quite dramatic..!

Funtasticus.com has collected all the images together into an easier-to-view format.

(from www.boingboing.net)

ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - ΟΛΑ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ


Για να ενημερωθείτε ποιος και που... εδώ!

Monday, 24 March 2008

http://www.isabelperez.com/


A very interesting ESL site with a lot of free downloadable activities...

http://www.isabelperez.com/

Checklist for an inclusive classroom


Use this checklist to evaluate how inclusive your classroom is:
  • Is it welcoming? If not, what can you do to brighten it up?
  • Can all pupils see the board, teacher and displays?
  • Can light be adjusted (dimmed or cut out by window blinds)?
  • Do windows work so that fresh air can be let in?
  • Do radiators work so that there is adequate temperature control?
  • Can pupils and adults move around the classroom easily and safely?
  • Is the classroom atmosphere calm?
  • Is good use made of display?
  • Is furniture and equipment the right height/variable height for individual pupils?
  • Is use made of visual timetables?
  • Is written information produced in a range of formats/languages?...

THE MOST BEAUTIFUL DUCK!!!




These are pictures of the most beautiful duck in the world awarded in a Malaysian competition...

Are there people who spend time (and maybe money) participating in such competitions? I'm just asking...

(Thank you Rasha for letting me know...)

Sunday, 23 March 2008

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ 2008


Η εταιρεία ΑΦΗΣ ΑΕ ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 2004 με σκοπό την οργάνωση συλλογικού συστήματος εναλλακτικής διαχείρισης φορητών ηλεκτρικών στηλών και συσσωρευτών σύμφωνα με τον νόμο 2939/6.8.2001 (ΦΕΚ 179A).

H εταιρία ΑΦΗΣ σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας διοργανώνει πανελλαδικό διαγωνισμό ζωγραφικής στα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας, με θέμα « Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ»

Στόχος του Διαγωνισμού και της ΑΦΗΣ είναι να γίνει η ανακύκλωση μπαταριών συνείδηση στη νέα γενιά.

Ο διαγωνισμός αφορά την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση όλων των δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων. Κάθε σχολείο θα πρέπει να επιλέξει το καλύτερο έργο, ανάμεσα σε εκείνα των μαθητών του και με αυτό θα λάβει μέρος στο διαγωνισμό (1 συμμετοχή για κάθε σχολείο).

Προϋπόθεση συμμετοχής:
Το σχολείο πρέπει να έχει έναν τουλάχιστον κάδο συλλογής μπαταριών ΑΦΗΣ. Τα επιλεγμένα έργα θα πρέπει να αποσταλούν το αργότερο μέχρι την 30/4/2008 στη διεύθυνση:

UNEXPECTED ADVERTISING
ΛΕΩΦ. ΠΕΝΤΕΛΗΣ 72
152 34 ΧΑΛΑΝΔΡΙ
ΤΗΛ: 210 6801 222

Τα σχολεία που θα κερδίσουν θα έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε 2 από τα παρακάτω έπαθλα:

Α) Παιδικοί Σταθμοί - Νηπιαγωγεία:
1) Παιδότοπος ή
2) Τραμπάλα 4 θέσεων

Β) Δημοτικά:
1) Περιστρεφόμενη τραμπάλα ή
2) Τραμπολίνο

Γ) Γυμνάσια - Λύκεια:
1) Ορθοστάτες βόλεϊ με δίχτυ ή
2) Δύο τραπέζια πινγκ πονγκ.

Τα έργα θα πρέπει να είναι χειροποίητα, να έχουν θέμα την ανακύκλωση των μπαταριών και μέγιστο μέγεθος 30Χ40cm.

Μια πενταμελής επιτροπή θα επιλέξει τα 100 καλύτερα έργα, τα οποία και θα βραβευθούν. Η επιτροπή θα βαθμολογήσει τη δημιουργικότητα, την έμπνευση και την πρωτοτυπία των έργων.

Η χρονική διάρκεια του διαγωνισμού ορίζεται από 1ης Δεκεμβρίου 2007 έως 30ης Απριλίου 2008.

Η αξιολόγηση των έργων θα γίνει τον Μάιο του 2008.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το διαγωνισμό ή για νε προμηθευτείτε έναν κάδο ανακύκλωσης μπαταριών ΔΩΡΕΑΝ για το σχολείο, το σύλλογό σας, το κατάστημά σας κτλ. μπορείτε να απευθυνθείτε στην ΑΦΗΣ στα τηλέφωνα 210 8030244, 210 8030355 και στον ιστότοπο www.afis.gr

(πηγή: www.afis.gr)

Friday, 21 March 2008

21 MARCH - INTERNATIONAL POETRY DAY


THE ROAD NOT TAKEN

(Robert Frost 1874-1963)

Two roads diverged in a yellow wood,
And sorry I could not travel both
And be one traveler, long I stood
And looked down one as far as I could
To where it bent in the undergrowth;

Then took the other, as just as fair,
And having perhaps the better claim,
Because it was grassy and wanted wear;
Though as for that the passing there
Had worn them really about the same,
And both that morning equally lay
In leaves no step had trodden black.

Oh, I kept the first for another day!
Yet knowing how way leads on to way,
I doubted if I should ever come back.
I shall be telling this with a sigh
Somewhere ages and ages hence:

Two roads diverged in a wood, and I-
I took the one less traveled by,
And that has made all the difference.

Tuesday, 18 March 2008

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΠ 2007-2008 ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ "Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ"


Χθες το πρωί ημέρα Δευτέρα 17 Μαρτίου 2008 και ώρα 11.30 π.μ. στην Αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Ανατολής Ιωαννίνων οι μαθητές του Α2 του Μουσικού Λυκείου Ιωαννίνων με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Γεωργία Καρβούνη παρουσίασαν την εργασία τους με θέμα "Η Μουσική και οι Μουσικοί στην Εκπαίδευση" στα πλαίσια του προγράμματος ΣΕΠ για τη σχολική χρονιά 2007-2008.

Τα παιδιά με πολύ αγάπη και μεράκι για τη Μουσική ασχολήθηκαν στην εργασία τους αυτή με τα χαρακτηριστικά, τις διαστάσεις και τις προοπτικές του επαγγέλματος του μουσικού στην εκπαίδευση (δημόσια, ιδιωτική, ΑΜΕΑ κτλ.)

Συγχαρητήρια στην ομάδα εργασίας, την υπεύθυνη καθηγήτρια αλλά και το Διευθυντή του σχολείου για τις ωραίες πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει το Μουσικό Σχολείο Ιωαννίνων, το οποίο είναι άλλωστε γνωστό ότι με τις ποικίλες δραστηριότητές του σε όλους τους τομείς της σχολικές ζωής προσφέρει πολύπλευρη παιδεία, μόρφωση και κατάρτιση στους μαθητές του.

Πάντα τέτοια και καλύτερα!!!

The "Personal English Organizer”, or portfolio, moves students into autonomy

Carlos Leite and Flávio Franca, Brazil

In our many years of EFL teaching we have come to the conclusion that regardless of the methodology or approach we use with our students we desperately need effective classroom management, learner training and the use of a good organizer to promote autonomy and facilitate the learning process.

Through lesson observation feedback (our own and peers’) we have become aware that even the most perfectly well planned lessons in terms of techniques many times lack a very important element – getting students to take on responsibility for their own learning. It is very common to notice in our own lessons or in our colleagues’ students passively reacting to our high profile activities with a very low level of involvement or commitment. Most of the times this happens because we as teachers have conditioned our students to expect to be fed or to be entertained each and every second of the lesson.

Many of us still have the belief that good classroom management skills are limited to discipline, seating arrangement and good use of the white board. There is very little emphasis placed on awareness.

We believe that awareness is a key word in both classroom management and learner training. We feel that students need to be aware of several important factors which are crucial to the learning process:

1. They need to be aware of how we learn a language and the most relevant elements which need to be mastered in that target language (i.e., vocabulary, grammar, phonology and skills like listening, reading, speaking and writing)

2. They need to be aware of their individual strengths, needs and learning styles/preferences.

3. They need to be aware of the importance of the learning environment in the learning process. In most cases when we are teaching EFL the learning environment is the classroom. Students need to be involved in setting that environment. We feel that the classroom atmosphere must be stimulating both physically(i.e.,chairs, wall decorations, news boards, well organized and attractive whiteboard, etc...) and psychologically (i.e., students need to be respected and be made partly responsible for monitoring new vocabulary, songs, news boards, social events,and even discipline... as well as taking appropriate notes and making use of a good organizer).

The idea of developing the Personal English Organizer dates back to over 7 years ago when we started asking our students to bring notebooks to class as part of the class contract. The notebook was to be divided into 4 sections (Vocabulary, Grammar, Idioms and Writing). It was very well accepted by at least 70% of the students and we started having competitions at the end of every semester to choose the best notebooks (the most organized and nicest looking ones). It was very gratifying to see students taking notes and asking where to place the new words or grammar points they were learning...Some of them copied everything that was on the board even the way we designed the letters or the cartoons we drew to illustrate vocabulary and expressions. However, there were those (about 30%) who didn’t bring anything to class. They had their coursebooks and workbooks which we knew they rarely opened... We started wondering how we could optimize the notebook experience and extend it to those students who had poor study habits and low motivation.

We decided that an organizer would be an extension of the classroom. It would be the only concrete thing students would have to take home and in which they’d had some input. It could be a tool to promote self awareness. Students would be encouraged to use the organizer to facilitate their awareness of how the target language was categorized and what was more or less important to record and to practise at home. Through using the organizer students would hopefully become more aware of their own learning styles and preferences.

We strongly believe that organization plays a major role in the process of learning a language. We have noticed that when students start getting their English organized in a notebook or a portfolio it also gets organized in their minds and when they need to recall recently learnt language items they don’t have to make any effort because they know exactly where to find them.

A good organizer facilitates classroom management, promotes learner training/autonomy and can easily substitute the traditional workbooks. Some of the most obvious advantages of using an organizer are:

1. A good organizer is innovative – a much welcomed change. Students view traditional workbooks as boring, old-fashioned and with no room for their own notes, creativity and personalizing.

2. A good organizer helps students feel clearer about what they are learning. Grammar points are presented in a simple clear cut way.

3. A good organizer isn’t overloaded with information and exercises. It gives students just enough information and practice to keep them motivated.

4. Through using an organizer students learn how to categorize new vocabulary as well as learn new words from good tips on word formation.

5. A good organizer will get students into the habit of taking notes in class. It will also help them with their study skills. Students will learn what is important to recall and will record that in an organized way.

6. The use of an organizer also forces teachers to be clearer about what they are teaching, to organize their lessons better and let students know about what needs to be recorded.

There are many other advantages to using an organizer as a tool to facilitate language learning. Perhaps the greatest one is the amount of involvement that we get from our students when they eventually start automatically deciding what is relevant and meaningful to them in our lessons. It’s always pleasing to see how different each organizer will look at the end of a semester. It is a truly unique experience for both teachers and students. Many times we underestimate our students’ abilities to choose what is good for them in terms of learning and we are surprised to see language items that have unintentionally come out in a lesson recorded as important material ... It is time we started looking at what we can do to promote real student motivation in the classroom and that can only be done through the use of tools which facilitate awareness and autonomy in the process of learning a language.


Carlos Leite has been an EFL teacher for over 20 years. He has a B.A in Psychology and a Master’s Degree in Education from Florida Atlantic University (U.S.A) as well as the RSA Diploma in Teaching English as a Foreign Language to Adults.

Flávio Franca has been an EFL teacher for over 10 years. He has the Certificate for Overseas Teachers of English (COTE) and B.A. Degrees in both Music and Business Administration from the Federal University of Pernambuco, Brazil.

Πρακτικά τυυ Συνεδρίου "Οι Ξένες Γλώσσες στη Δημόσια Υποχρεωτική Εκπαίδευση: Δεδομένα και Προοπτικές"

Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο παρέχει στην ιστοσελίδα του

http://www.pi-schools.gr/news/anak.php

τη δυνατότητα να "κατεβάσετε" τα πρακτικά του συνεδρίου "Οι Ξένες Γλώσσες στη Δημόσια Υποχρεωτική Εκπαίδευση: Δεδομένα και Προοπτικές" που διοργάνωσε στην Αθήνα στις 31 Μαρτίου - 2 Απριλίου 2006.

Sunday, 16 March 2008

Teachit Timer!!!


Everyone needs a clock sometimes in class. The Teachit Timer can be used on screen or projected - and it's been especially created to manage timed activities during a lesson.

You can say to your class: 'I'm giving you seven minutes for this!' The clock and timer display will show how much time's been used, how much time is left, and, if you want it to, even sound a warning when there are a few seconds remaining.

NEW - you can now choose your final alert sound - a whistle, gong, dog barking ... and more ...

Download Teachit Timer* to your desktop for use at any time, whether online or not!!!

(source: www.teachit.co.uk)

Φτηνοί στα περιζήτητα και ακριβοί στα αζήτητα

Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΝΑΝΟΥΡΗ

Σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα θα ανέβουν οι βάσεις για τις περιζήτητες σχολές στις επόμενες πανελλήνιες εξετάσεις, ενώ παράλληλα αναμένεται μεγέθυνση του φαινομένου της φοιτητικής μετανάστευσης. Αυτές είναι οι δύο βασικές τάσεις που προκύπτουν από την αύξηση των θέσεων σε ΑΕΙ και ΤΕΙ κατά 4.000 περίπου και την ενίσχυση των περιφερειακών ιδρυμάτων έναντι αυτών του λεκανοπεδίου και της Θεσσαλονίκης, που ανακοίνωσε στα μέσα της εβδομάδας ο υπουργός Παιδείας, Ευριπίδης Στυλιανίδης.

Συγκεκριμένα, στα πανεπιστήμια όλης της χώρας θα εισαχθούν φέτος 39.210 υποψήφιοι από 37.200 που «πέρασαν» πέρυσι, ενώ στα ΤΕΙ ο αντίστοιχος αριθμός είναι 43.310 από 41.310 πέρυσι.

Συνυπολογίζοντας τους 560 που θα εισαχθούν στις εκκλησιαστικές ακαδημίες, αλλά και τους 3.536 που θα κατευθυνθούν στις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές και τα τμήματα πυροσβεστικής και εμπορικού ναυτικού, ο συνολικός αριθμός των προσφερόμενων θέσεων ανέρχεται στις 86.736.

Η βάση του «10»

Μια δεύτερη ανάγνωση, όμως, των ανακοινώσεων του ΥΠΕΠΘ δείχνει ξεκάθαρα ότι η εικόνα δεν είναι τόσο ειδυλλιακή όσο εμφανίζεται:

Θεωρητικά, θα εγγραφούν 4.010 περισσότεροι φοιτητές σε σχέση με πέρυσι, ωστόσο οι «ρωγμές» που έχει ανοίξει το μέτρο του βαθμολογικού ορίου του «10» αναμένεται να στερήσει από τη δεξαμενή γύρω στις 12.000 θέσεις εισακτέων σπουδαστών.

Το υπουργείο Παιδείας εξαντλεί τη γενναιοδωρία του, προσφέροντας αφειδώς θέσεις εισακτέων ιδίως σε τμήματα ΤΕΙ, που γνωρίζει ότι με μαθηματική ακρίβεια δεν θα καλυφθούν.

- Η σχολή Τουριστικών Επιχειρήσεων Ηπείρου, στην Ηγουμενίτσα, κατέχει ένα μοναδικό ρεκόρ. Πέρυσι δεν γράφτηκε ούτε ένας φοιτητής εξαιτίας του βαθμολογικού ορίου του 10. Φέτος οι προσφερόμενες θέσεις αυξάνονται από 206 σε 300!

- Στο τμήμα Ζωικής Παραγωγής του ΤΕΙ Δυτ. Μακεδονίας από τις 298 θέσεις καλύφθηκαν πέρυσι μόλις τρεις. Φέτος οι θέσεις αυξάνονται σε 400.

- Το ίδιο και στο τμήμα Υδάτινων Πόρων του ΤΕΙ Μεσολογγίου. Τέσσερις μόλις φοιτητές κατέλαβαν τις υποτιθέμενες 231 θέσεις που φέτος αυξάνονται σε 310.

Πολλοί θεωρούν ότι η ενίσχυση των ΑΕΙ και ΤΕΙ της επαρχίας οφείλεται στις πιέσεις που άσκησαν στον υπουργό Παιδείας πολιτευτές της Ν.Δ. προκειμένου να τονωθούν οι εκλογικές τους περιφέρειες. Στη Ροδόπη, μάλιστα, όπου εκλέγεται ο ίδιος ο Ευρ. Στυλιανίδης, παρατηρείται δυσανάλογη αύξηση των θέσεων εισακτέων.

Οι τρεις πρώτες σχολές ΑΕΙ με τη μεγαλύτερη αύξηση θέσεων, όλως τυχαίως, έχουν έδρα την Κομοτηνή.

- Στη Νομική Σχολή της ακριτικής πόλης προσφέρονται 150 επιπλέον θέσεις, στο Παιδαγωγικό 120 και στο τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης 60 θέσεις παραπάνω.

Την ίδια στιγμή τα νομικά τμήματα Αθήνας και Θεσσαλονίκης χάνουν 45 και 50 θέσεις αντίστοιχα, ενώ τα παιδαγωγικά άλλων πόλεων σημειώνουν μείωση ή μικρή αύξηση θέσεων.

Η δήλωση του υπουργού ότι «η ενίσχυση των περιφερειακών ιδρυμάτων δημιουργεί δυναμική ανάπτυξης στις τοπικές οικονομίες» έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την άποψη της προκατόχου του ότι «δεν συγκαταλέγεται στα καθήκοντα του υπουργού Παιδείας να τροφοδοτεί με πελάτες τα σουβλατζίδικα της επαρχίας».

Ολα για το Δημοκρίτειο

Σε όλα τα πανεπιστήμια της Αθήνας, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης έχουμε μείωση 2.065 θέσεων συνολικά. Στις περιζήτητες σχολές, η άνοδος των βάσεων πρέπει να θεωρείται δεδομένη, καθώς μειώνεται αισθητά η προσφορά θέσεων. Θα παρατηρηθεί το φαινόμενο τουλάχιστον 2.000 αριστούχοι, με βαθμολογία άνω του 18, να αποκλειστούν από τη σχολή πρώτης επιλογής τους.

Αντίθετα, στα πανεπιστήμια της περιφέρειας αυξάνονται κατά 4.075 οι πρωτοετείς της επόμενης χρονιάς.

- Τη μερίδα του λέοντος παίρνουν τα πανεπιστήμια Ιωαννίνων, με 720 επιπλέον θέσεις, Δημοκρίτειο Θράκης, με 695, και Πάτρας με 680.

Από τις 86.736 θέσεις που προσφέρονται υπολογίζεται ότι θα καλυφθούν λιγότερες από 75.000. Καθώς ο συνολικός αριθμός των υποψηφίων θα κυμανθεί γύρω στους 145.000, γίνεται φανερό ότι περίπου οι μισοί θα μείνουν και φέτος εκτός νυμφώνος.

Οι δηλώσεις του υπουργού Παιδείας περί «ευρωπαϊκής ενθάρρυνσης» για διευκόλυνση της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποδεικνύονται γραμμάτιο χωρίς αντίκρισμα.

Μία ακόμη χρονιά δεν εισακούστηκαν οι πρυτανικές αρχές που προτείνουν στο υπουργείο τον αριθμό εισακτέων ανάλογα με τις υπάρχουσες υποδομές και το πόσους μπορούν να εκπαιδεύσουν: Το Πανεπιστήμιο Αθηνών πρότεινε να δεχθεί 4.730 πρωτοετείς και του δίνουν 1.000 περισσότερους, ενώ το Αριστοτέλειο από 4.732 που ζήτησε, πήρε 5.820. «Πρωταθλητής» αναδεικνύεται το Δημοκρίτειο Θράκης, που εδρεύει στην εκλογική περιφέρεια του υπουργού: Ζήτησε 1.735 και πήρε 3.620. Δηλαδή, 1.885 επιπλέον.


ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ - 16/03/2008 (www.enet.gr)

Friday, 14 March 2008

You wanna be Americano

A new version of the old classic song by Lou Vega (dedicated to L. who asked for it...)

Wednesday, 12 March 2008

Κινηματογραφική Λέσχη Πανεπιστημίου Ιωαννίνων - "Η γοητεία του ασπρόμαυρου σε έγχρωμες εποχές"


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ ΜΑΡΤΙΟΥ-ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2008

12 Mαρτίου & 13 Mαρτίου 2008
ΛΕNΝΥ Ο ΒΡΩΜΟΣΤΟΜΟΣ, Bob Fosse (H.Π.A. 1974, 111')

19 Mαρτίου & 20 Mαρτίου 2008
Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ, Πίτερ Mπογντανόβιτς
(H.Π.A. 1971, 118')

26 Mαρτίου & 27 Mαρτίου 2008
ΟΙ ΑΡΜΟΝΙΕΣ ΤΟΥ ΒΕΡΚΜΑΪΣΤΕΡ, Mπέλα Tάρ
(Oυγγαρία - Γερμανία 2000, 145')

2 Aπριλίου & 3 Aπριλίου 2008
ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ, Tζόρτζ Kλούνεϊ (H.Π.A. 2005, 93')

9 Aπριλίου & 10 Aπριλίου 2008
ΔΙΑΒΟΛΟΙ ΣΤΟ ΚΑΤΩΦΛΙ, Jiang Wen (KINA 2000, 130')

16 Aπριλίου & 17 Aπριλίου 2008
ΠΕΣ ΣΤΗΝ ΜΟΡΦΙΝΗ ΑΚΟΜΑ ΤΗΝ ΨΑΧΝΩ, Γιάννης Φαγκράς
(Eλλάδα 2001, 119')

Αίθουσα Λόγου και Τέχνης Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Ώρα: 8.30 μ.μ.
Είσοδος Ελεύθερη

Tuesday, 11 March 2008

FALKIRK WHEEL (SCOTLAND)


This miracle of modern engineering, the Falkirk Wheel which is situated in Scotland, is the world's first and only rotating boat wheel. Its primary use is to connect the Forth and Clyde Canal with the Union Canal.

With a diameter of 35-meters, it boasts two axe-shaped arms and water-filled caissons boasting an 80,000-gallon capacity, capable of lifting 600-tons (combined). The Falkirk Wheel is surprisingly efficient, needing just 22.5kW to run the electric motors. At $34.8-million, however, this work of art didn't come cheap.

To see how this amazing wheel works please view the following short video (The video soundtrack is "Concerning Hobbits" from the soundtrack of the 2001 film: The Lord of the Rings - The Fellowship of the Ring. The song is available on iTunes.)

ST. PATRICK'S DAY-17 MARCH

In case you are interested in enriching your English language sessions with some information and activities for St. Patrick's Day, 17 March (the patron saint of Ireland) you can access the following websites for free downloadable activities and resources:

http://www.stpatricksday.ie/cms/home.html (the Ireland Parade official site)

http://www.st-patricks-day.com/ (the America Parade official site)

http://en.wikipedia.org/wiki/Saint_Patrick's_Day

http://holidays.kaboose.com/saint-patricks-day/ (crafts for children)

http://www.alphabet-soup.net/hol/stp.html (activities for children)

http://www.history.com/minisites/stpatricksday/ (a video from History Channel)

http://www.arthur.k12.il.us/arthurgs/stpthunt.htm (St.Patrick's Day Quiz)

Win a training course at Oxford University!


This summer spend 3 days training in the beautiful setting of an Oxford University college.

The Project third edition competition

Oxford University Press is launching the third edition of Project, the successful English course for 9-13 year olds. To celebrate, we would like to invite you to take part in our exciting competition.

We are offering 22 teachers across Europe the opportunity to join a fantastic Oxford Teachers' Academy training course at Oxford University's Keble College, all major expenses paid.

During your stay you will have plenty of opportunities to explore Oxford, one of the UK's most beautiful and fascinating cities. What's more, on completing the course you will receive a certificate from the prestigious University of Oxford.

We are also offering 20 Project third edition Culture DVDs to runners-up!

How to enter
Taking part is easy. Watch a short interview with author Tom Hutchinson about Project third edition and then answer a simple competition question based on the video. Enter the competition now >>

(source: www.oup.com/elt)

Friday, 7 March 2008

Διοργάνωση «Ημερών Καριέρας στις Θετικές Επιστήμες» στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων


Το Γραφείο Διασύνδεσης Σπουδών και Σταδιοδρομίας σε συνεργασία με τα Τμήματα της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων διοργανώνουν «Ημέρες Καριέρας στις Θετικές Επιστήμες» στις 18 Μαρτίου 2008 στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης φοιτητές και απόφοιτοι του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, καθώς και το ευρύτερο κοινό της πόλης έχουν τη δυνατότητα να συναντηθούν με εκπροσώπους επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική αγορά και αναζητούν νέο ανθρώπινο δυναμικό, άμεσα ή μελλοντικά.

Το α΄ μέρος της εκδήλωσης -στο οποίο η είσοδος είναι ελεύθερη στο κοινό- αφορά στις παρουσιάσεις των δραστηριοτήτων των επιχειρήσεων, στις τάσεις και στις εξελίξεις σε συγκεκριμένους κλάδους της αγοράς, στις ειδικότητες που έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση, στα προσόντα που ζητούν οι επιχειρήσεις από τους υποψηφίους εργαζομένους και στη διαδικασία αξιολόγησης και επιλογής προσωπικού.

Το β΄ μέρος της εκδήλωσης, περιλαμβάνει τη διεξαγωγή συνεντεύξεων τελειόφοιτων και αποφοίτων των Τμημάτων Μαθηματικών, Χημείας, Φυσικής & Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με τους εκπροσώπους των συμμετεχόντων επιχειρήσεων.

(ΠΗΓΉ: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων www.uoi.gr)

Great Minds...

As time goes by...

FREECYCLING NOW!!!


The Freecycle Network™ is made up of 4,278 groups with 4,617,000 members across the globe. It's a grassroots and entirely nonprofit movement of people who are giving (& getting) stuff for free in their own towns. It's all about reuse and keeping good stuff out of landfills. Each local group is moderated by a local volunteer (them's good people). Membership is free. So, all you have to do is sign up, find your community and start exchanging! Have fun!

For more information, please contact the Greek freecycle community at

http://groups.yahoo.com/group/AthensGreeceFreecycle/

EDUCATION UK EXHIBITIONS


UK Exhibitions are an excellent opportunity for you to meet UK institutions here in Greece.

Come and talk to representatives from British universities and recognised institutions of further and higher education, who will be available to answer your questions.

Whether you're a student or a professional, you’ll benefit from free face-to-face information about undergraduate, postgraduate and research courses. Admission Free.


Education UK Exhibition, Athens
When Saturday 12 & Sunday 13 April 2008, 1300–2000
Where Athens Hilton
46 Vassilissis Sofias Avenue
115 28 Athens
Telephone +30 210 728 1000
Fax +30 210 728 1111
www.hilton.gr

Education UK Exhibition, Thessaloniki
When Wednesday 16 April 2008, 1400–2000
Where Makedonia Palace Hotel
2 Megalou Alexandrou Avenue
546 40 Thessaloniki
Telephone +30 2310 897 197
Fax +30 2310 897 211
www.grecotel.gr
For further information, please contact:
Maria Kourtoglou
British Council
17 Kolonaki Square
106 73 Athens
Τelephone +30 210 369 2390
Fax +30 210 363 4769
E-mail Maria.Kourtoglou@britishcouncil.gr

Tuesday, 4 March 2008

ΚΑΛΩΣΗΡΘΕΣ ΑΝΟΙΞΗ!

(copyright Marina Karvouni)

Μια φωτογραφία από το μπαλκόνι μου ένα ηλιόλουστο πρωινό του Μάρτη...

ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ 11-13 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2008 "ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ - ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ"

ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ 11-13 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2008
Πολιτιστικό και Αθλητικό Κέντρο Δαΐς

Σκοπός

Ο ουσιαστικός προβληματισμός και ο δημιουργικός διάλογος για τις αρχές, τις μεθοδολογίες, τις πρακτικές, τα εργαλεία και τις υποδομές στην οικοδόμηση του "Σχολείου του Μέλλοντος", ενός εξελιγμένου, πιο αποτελεσματικού, ευχάριστου και δημιουργικού σχολείου. Με τις προσυνεδριακές δράσεις του και την τριήμερη απόληξή του, το Συνέδριο θα:

- προτείνει καινοτόμες παιδαγωγικές, κοινωνικές και τεχνικές λύσεις για την επόμενη «γενιά» σχολείων,
- αναδείξει σε κοινωνική προτεραιότητα το μέλλον του σχολείου,
- παρουσιάσει τις δεξιότητες που πρέπει να κατέχει και εξασκεί ο εκπαιδευτικός,
- μελετήσει τις νέες ανάγκες των εκπαιδευομένων του 21ου αιώνα,
- εφοδιάσει τον εκπαιδευτικό με υλοποιήσιμες πρακτικές,
- διερευνήσει το υπάρχον σημερινό «ψηφιακό χάσμα»,
- συμβάλλει στον Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία.

Το συνέδριο απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς, ερευνητές και στελέχη της εκπαίδευσης αλλά και ευρύτερα στην εκπαιδευτική κοινότητα. Η έκθεση του Συνεδρίου απευθύνεται σε κάθε πολίτη που θέλει να οραματιστεί και να βιώσει δραστηριότητες στο «Σχολείο του Μέλλοντος».

Θεματικές Ενότητες


- Αρχές και Μέθοδοι του "Σχολείου του Μέλλοντος":
Το σχολείο του μέλλοντος ως όραμα και ανάγκη ▪ Η αλλαγή του ρόλου διδασκόντων και μαθητών ▪ Παιδαγωγική καινοτομία και νέα περιβάλλοντα μάθησης (παιδαγωγική προσέγγιση, διδακτική διαδικασία, καλλιέργεια δεξιοτήτων κτλ) ▪ Η νέα επικοινωνιακή, πολιτισμική και κοινωνική διάσταση του σχολείου ▪ Διαχείριση σταδιοδρομίας ▪ Εκπαίδευση ενηλίκων, δια βίου μάθηση ▪ Άτομα με ειδικές ικανότητες στο Σχολείο ▪ Εθνική - ευρωπαϊκή πολιτική και στρατηγικές ανάπτυξης.
- Περιβάλλοντα, Εργαλεία και Υποδομές του "Σχολείου του Μέλλοντος":
H αρχιτεκτονική έκφραση και διαρρύθμιση των χώρων ▪ Περιβαλλοντικές καινοτομίες ▪ Ο ρόλος της τεχνολογίας ▪ H διαχείριση της γνώσης, της δραστηριότητας, της αξιολόγησης, των κοινοτήτων ▪ Ζητήματα διοίκησης και οργάνωσης (ασφάλεια, περιβάλλον, εναλλακτικές πηγές ενέργειας, δρομολόγηση κτλ) ▪ Σχετικά έργα (π.χ. OLPC, "Partners in Learning", "Τάξη του Μέλλοντος", κτλ).
- Διεθνή Μοντέλα "Σχολείων του Μέλλοντος":
Αμερικανικό μοντέλο (District School of Philadelphia) ▪ Σουηδικό μοντέλο (Kunskapsskolan) ▪ Αγγλοσαξονικό μοντέλο (New Line Learning Schools) ▪ Άλλα μοντέλα σχολείων.

Έκθεση


Σε έναν κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο 1.600 τ.μ., ομάδες μαθητών παρουσιάζουν δραστηριότητες του «Σχολείου του Μέλλοντος», στις οποίες ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να συμμετέχει ενεργά. Μπορεί να εμπλακεί σε ομαδο-συνεργατικές διαθεματικές δραστηριότητες, χρησιμοποιώντας το σύγχρονο υποστηρικτικό υλικό και τις υπηρεσίες που αναπτύσσονται για να διευκολύνουν τη συνειδητή και ευχάριστη μάθηση.

Θεματολογία Έκθεσης: «Τάξη του Μέλλοντος», Υποδοχή και Διαχείριση Σχολικού Οργανισμού, Πολιτιστικές Δραστηριότητες, Φυσική Αγωγή, Υγεία, Διατροφή, Περιβάλλον, Βιοκλιματική Αρχιτεκτονική, Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και Αξιολόγηση, Εκπαιδευτικά και Ψυχαγωγικά Περιβάλλοντα, Βιβλιοθήκη, Αναγνωστήριο, Εικονικοί Χώροι, Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας, Εξωσχολικές Δραστηριότητες, Ειδική Αγωγή.

Ιστολόγια (Blogs) - Ομάδες Διαλόγου


Στον δικτυακό τόπο του Συνεδρίου λειτουργούν ιστολόγια (blogs), στα οποία δημοσιεύονται και σχολιάζονται απόψεις σχετικά με τους παρακάτω δύο βασικούς άξονες θεμάτων:
- Αρχές και Μέθοδοι του Σχολείου του Μέλλοντος,
- Περιβάλλοντα, Εργαλεία και Υποδομές του Σχολείου του Μέλλοντος.
Η ανταλλαγή απόψεων και οι συζητήσεις αυτές, θα διαμορφώσουν τη θεματολογία και τα ερωτήματα των Ομάδων Διαλόγου - Στρογγυλών Τραπεζιών του Συνεδρίου. Οι συμμετέχοντες στα blogs μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή ως συντονιστές των στρογγυλών τραπεζιών (που θα δημιουργηθούν από ομάδες 10-12 συνέδρων και θα διεξαχθούν το Σάββατο 13:30-14:30, 12/4/2008).

Εγγραφή


- Κόστος συμμετοχής: 110 € (για φοιτητές: 50 €)
- Κόστος συμμετοχής για εγγραφές μέχρι και 20 Μαρτίου 2008: 70 €
- Κόστος συμμετοχής στα Εργαστήρια (Workshops): 20 €
Στο κόστος περιλαμβάνονται και ο φάκελος συνεδρίου, τα πρακτικά και τα γεύματα.
Περιλήψεις των Εργαστηρίων έχουν αναρτηθεί στον δικτυακό τόπο.
Η εγγραφή μπορεί να πραγματοποιηθεί στον δικτυακό τόπο του Συνεδρίου.
Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Πληροφορίες


- URL: http://www.sof.gr , BLOG: http://conference.sof.gr/ , E-MAIL: sof@doukas.gr ,
- τηλ: 210-6186000 εσωτ. 0523 (κα Μαρία Αλβέρτη), fax: 210-6186020

ΗΜΕΡΙΔΑ Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης

Τετάρτη 12 Μαρτίου, 12.00-14.00

«Οι ΤΠΕ στην Ξενόγλωσση Τάξη: από την Πληροφορία στην Επικοινωνία»

Το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε. διοργανώνει σε συνεργασία με τη Δικτυακή Εκπαιδευτική Πύλη του Υπουργείου Παιδείας Ημερίδα με θέμα «Οι ΤΠΕ στην Ξενόγλωσση Τάξη: από την Πληροφορία στην Επικοινωνία» την Τετάρτη 12 Μαρτίου 2008 (12.00-14.00), στην αίθουσα Ζακλίν ντε Ρομιγί, κτίριο Υπ.Ε.Π.Θ. (Α. Παπανδρέου 37, Μαρούσι - στάση μετρό Νεραντζιώτισσα).

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

12.00 – 12.10 Χαιρετισµός του Υφυπουργού Παιδείας, κ. Ανδρέα Λυκουρέντζου*

12.10 – 12.15 Προσφώνηση του Προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερµανικής Γλώσσας Π.Ε. , κ. Γιάννη Καρατσιοµπάνη

12.15 – 12.30 E-yliko.gr: ένα νέο εργαλείο για την τάξη µας, κα Μ. Φρέντζου, Εκπαιδευτικός Ξένων Γλωσσών, Μέλος του γραφείου Δ.Ε.Π

12.30 – 12.50 Διδάσκοντας µε συνεργατικά εργαλεία και εφαρµογές του Web 2.0, κα Μ. Βιβίτσου, Υπ. Δρ. Πανεπ. Ελσίνκι - κα Ν. Λαµπροπούλου, Υπ. Δρ. Πανεπ. London South Bank - κ. Α. Γκίκας, εκπ. ΠΕ 01, Διπλωµ. Τεχν. Συστ. Υπολογιστών - κα Ι. Χαρδαλούπα, εκπ. ΠΕ 07, Πειρ. Γυµν. Πανεπιστηµίου Πατρών

12.50 – 13.05 „O κόσµος της Anne Marie.“ Εκπαιδευτικό λογισµικό της Γερµανικής Γλώσσας για το Γυµνάσιο, κα Γ. Κερκινοπούλου, Σχολ. Σύµβ. ΠΕ07- κ. Κ. Καρανικόλας, Navs Interactive

13.05 – 13.40 Μάθηση και Μνήµη: Νέες ανακαλύψεις στην έρευνα του εγκεφάλου σχετικά µε τη διαδικασία της µάθησης, οι οποίες εξηγούν, τι βοηθάει την µάθηση και τι την εµποδίζει, κα Sigrid Xanthos, Καθηγήτρια Γερµανικής Γλώσσας

13.40 – 13.50 „Tα κόµικς που µιλάνε“. Εκπαιδευτικό λογισµικό της Γερµανικής Γλώσσας για το Δηµοτικό, Γυµνάσιο και Λύκειο, κα Γ. Κερκινοπούλου, Σχολ. Σύµβ. ΠΕ07 - κα Στ. Τοκµακίδου, Καθηγ. Γερµ. Γλώσσας

13.50 – 14.00 Συζήτηση – Ανταλλαγή απόψεων

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ

Καλούνται οι ενδιαφερόμενοι συνάδελφοι που εργάζονται σε Δημοτικά, Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και TEE/ ΕΠΑΛ να ενημερώσουν έγκαιρα το σχολείο τους σχετικά με τη συμμετοχή τους στην Ημερίδα. Για την παραχώρηση άδειας παρακολούθησης της Ηµερίδας από την υπηρεσία θα χορηγηθεί Βεβαίωση Συµµετοχής από τη Γραµµατεία (µετά τη λήξη της διοργάνωσης).

PEKADE SEMINAR ON ICT IN EFL

The Panhellenic State School Teachers of English Association(ΠΕΚΑΔΕ) is holding a seminar on “Integrating Information and Communication Technologies (ICT) in the EFL classroom”.

The seminar will take place at the Ministry of Education, ‘Galateia Saranti” Room.
Hours: 10.00-13.00. To reserve a seat call 2103619500